Naujienų archyvas / Naujiena
2017-05-12
Taisyklių laužytojai, visų galų meistrai, savimi patenkinti individualistai, gyvenantys čia ir dabar, – mokslininkų nuomone, – būtent tokie bus alfa kartos vaikai, gimę po 2010 m. ir jau besiruošiantys eiti į pirmą klasę. Tai ypatinga karta, kuri nesimokys, jei nematys prasmės, o geriausiai įsimins tai, ką patirs ir išbandys patys. Sukurti aktyviems šiuolaikiniams moksleiviams vadovėlį – nemažas iššūkis, tad nuo šiol į gausią autorių ir ekspertų komandą įsiliejo ir patys vaikai. Pirmą kartą Lietuvoje pirmokai kartu su mokytojais išbandė dar tik kuriamus matematikos vadovėlius, todėl dalijamės jų įspūdžiais ir naujovėmis, kas būsimųjų pirmokų laukia rugsėjį.
Neįkainojamas vaikų turtas – smalsumas
Dr. Jaakas Aakvisoo, vienas Estijos švietimo sistemos architektų ir buvęs švietimo ministras, atkreipė dėmesį, kad „didžiausia duobė ir laikas, kai užgęsta vaikų smalsumas, – tai 10–13 metų paaugliai“. Todėl pradinės klasės yra kritinis laikotarpis, kurio metu smalsumą būtina ne tik išsaugoti, bet aktyviai skatinti, kad tai taptų mokymosi pagrindu visam gyvenimui.
„Pagrindinė šiuolaikinio švietimo kryptis – mokymasis tiriant, kada vaikai turi ne tiesiog įsiminti jiems dėstomas žinias, bet atrasti jas patys. Tyrinėdami jie daug labiau įsitraukia į mokymąsi, jaučiasi motyvuoti ir džiaugiasi atradimais. Tokiu būdu vaikai mokosi plačiau mąstyti, spręsti iškeltas problemas, suprasti jų kontekstą. Matematikos pamokose tai itin svarbu, nes taip lavinamas ne tik gebėjimas skaičiuoti, ugdomas ir gilesnis matematinis raštingumas, lemiantis matematinių žinių taikymą įvairiose situacijose“, – teigia Daiva Bartninkienė, leidyklos „Šviesa“ leidybos vadovė.
Patraukti ir išlaikyti vaikų dėmesį vadovėlio kūrėjai sieks ir paįvairintomis iliustracijomis – komiksais, sąsajomis su šiuolaikinių vaikų gyvenimu ir vyraujančiomis madomis. Vaikai galės naudotis ir skaitmeniniu vadovėliu, o dalis užduočių knygoje turės interaktyvųjį tęsinį, pasiekiamą kompiuterio ar išmaniosios klasės lentos ekrane.
Pasak D. Bartninkienės, nuosekliai mokydamiesi iš skirtingų, tačiau tarpusavyje susietų komplekto dalių – vadovėlio, užduočių sąsiuvinio, skaitmeninių užduočių ir kitos medžiagos – vaikai pasiekia geresnių rezultatų. Naujuosius skaitmeninius vadovėlius, skaitmeninių ir interaktyvių užduočių banką, audiovizualinę medžiaga, mokymosi objektus bus galima rasti mokymosi ir vertinimo platformoje www.eduka.lt .