Naujienų archyvas / Naujiena
2015-02-12
Leidykla „Šviesa“, praėjusiais metais pristačiusi pirmuosius naujos serijos ATRASK mokomuosius komplektus, tęsia pradėtą veiklą ir mokyklų klasėms visoje Lietuvoje suteikia galimybę dalyvauti šios serijos naujų priemonių turinio išbandymo projektuose.
Ir leidykla, ir autoriai nori sukurti kokybiškas, švietimo bendruomenės lūkesčius atitinkančias mokymosi priemones, todėl į pagalbą pasitelkiamos mokyklų klasės: mokyklų klasės mokymosi medžiagą išbando praktiškai, o leidykla atsižvelgus į gautus rezultatus patobulins.
Išbandome naujus serijos komplektus – lietuvių kalbos 5 klasei, lietuvių literatūros 5 klasei, istorijos 6 klasei ir geografijos 6 klasei – skatiname patiems įsitikinti, kad mokymasis tiriant yra malonus, kūrybiškas, įtraukiantis ir įdomus šiuolaikiniam mokiniui.
Pamokų temų pavadinimai |
Papildoma medžiaga ir resursai |
LIETUVIŲ LITERATŪRA 5 KLASEI |
|
Vienybės džiaugsmas |
|
...Ir išėjo laimės ieškoti |
Pasirinkdami aplinką, veikėjus, daiktus ir vaizdingus žodžius sukursite šiuolaikinę pasaką |
Interviu su dailininku Kęstučiu Kasparavičiumi apie pasakų personažus |
|
LIETUVIŲ KALBA 5 |
|
Tema ir pagrindinė mintis. Pavadinimo paskirtis |
|
Sinonimai. Antonimai |
|
ISTORIJA 6 KLASEI |
|
Mokslo ir technikos naujovės |
|
Apšvieta ir jos idėjų įtaka visuomenės kaitai |
|
Europos demokratizacija |
Didžioji Prancūzijos revoliucija. Žmogaus ir piliečio teisių deklaracija |
GEOGRAFIJA 6 KLASEI |
|
Upės |
|
Ką veikia vandenų tyrinėtojai |
Apie ATRASK
Serija ATRASK – pirmoji serija šalyje, orientuota į mokymąsi tiriant, mokėjimo mokytis, problemų sprendimo gebėjimų ugdymą. Šios serijos komplektuose mokymosi medžiaga pateikiama taip, kad mokinys mokytųsi tirdamas, t. y.:
- mokymosi veiklą pradėtų nuo problemos išsiaiškinimo, nežinomų duomenų radimo, informacijos įvertinimo iki savo mokymosi įsivertinimo;
- išmoktų atlikti užduotis savarankiškai ir bendradarbiaudamas su kitais.
Mokytojas tokioje pamokoje yra patarėjas, kūrėjas, organizatorius: iškelia probleminį klausimą arba siūlo probleminę situaciją, mokiniai diskutuoja, išsiaiškina, ką jau žino ir ką dar turėtų sužinoti, kad išspręstų problemą; tuomet jie renka informaciją iš įvairių šaltinių, ją analizuoja, atrenka, sistemina, apibendrina, daro išvadas, priima sprendimus, o pabaigoje – įsivertina veiklos procesą ir rezultatus.
Mokymosi priemonių ATRASK išbandymas – galimybė įsitikinti, kaip ši mokymosi schema „veikia“ praktiškai!