Naujienų archyvas / Naujiena
2016-03-09
Atėjo metas, kai tradicinį ugdymo modelį turi pakeisti kiti būdai – labiau aktyvinantys mokymąsi, o ne mokymą. Vienas jų – problemų sprendimu grįstas ugdymasis (mokymasis tiriant).
Organizuoti mokymą(si) tiriant (problemų sprendimu grįstą mokymąsi) mokytojams yra nemenkas iššūkis, nes siekiant BP apibrėžtų tikėtinų mokinių pasiekimų vien vadovėlio nebepakanka, reikalingos ir kitos mokymosi priemonės, metodai, kurie turėtų padėti šiandieniniam mokiniui sudaryti sąlygas plėtoti mokymąsi, sujungiantį įvairių šaltinių informaciją, formuoti gebėjimus, o ne kaupti žinias. Taigi mokytojas turi mokėti kurti motyvuojančias mokinį problemines situacijas, pateikti tam tikrus faktus, šaltinius, organizuoti jų pažintinę veiklą, o mokiniai - savarankiškai apibendrinti, sieti medžiagą su įvairiais kultūriniais kontekstais, realiu gyvenimu, t. y., aktyviai įsitraukti į mokymosi procesą: tyrinėti, analizuoti, bendradarbiaujant su kitais ieškoti problemų sprendimų ir juos atrasti. Todėl šioje LKLMS ir jos bendradarbiavimo partnerės „Šviesos“ leidyklos konferencijoje aiškinsimės, kaip taikyti šį metodą, rengiantį jauną žmogų gyvenimui, ugdantį socialumą ir pasitikėjimą savo jėgomis bei kūrybiškumu.
Konferencijos data: 2016 m. kovo mėn. 18 d. 9 val.
Konferencijos vieta: VDU "Rasos" gimnazija, P. Lukšio g. 40, Kaunas.
Konferencijos programa:
9.00 – 10.00 val. Dalyvių registracija, kava, knygynas
10.00 val. Konferencijos atidarymas – sveikinimo žodis
10.15 – 11.45 val.Konferencijos pranešimai:
Kaip ir kuo gyvena lituanistas XXI amžiuje? Nijolė Bartašiūnienė, Lietuvos Respublikos Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjungos pirmininkė, Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė
Problemomis grįstas mokymosi metodas. Dr. Linas Būtėnas, Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto prodekanas
Problemiškai apie probleminį mokymą(si) literatūros pamokose. Nijolė Toleikytė, Lietuvos edukologijos universiteto Lituanistikos fakulteto lektorė, Vilniaus Simono Daukanto progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja
11.45 – 12.45 val. Pietų pertrauka
KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS
5-8 klasė
12.45-13.30 val. Tiriamieji klausimai literatūros pamokoje: leiskime mokiniams patiems atrasti skaitymo prasmę. Živilė Meškėlienė, Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė, Vaiva Truskauskienė, Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros vyr. mokytoja
13.30 – 14.15 val. Kaip mokyti ir mokytis lietuvių kalbos tiriant: žodžių sandara ir samprotavimas? Asta Kibildienė, Alytaus Panemunės pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė, Ingrida Visockienė, Alytaus Panemunės pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė
9-10 klasė
12.45-13.30 val. Tarp rizikos ir nuobodulio. Danutė Visockienė, Vilniaus Adomo Mickevičiaus gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė, UAB „Šviesa“ metodininkė
13.30 – 14.15 val. Kūrybiniai probleminio mokymo žingsniai. Nijolė Černauskienė, Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė
11-12 klasė
12.45-13.30 val. Kaip aktualizuoti klasikos kūrinius juos nesuprimityvinus? Nijolė Bartašiūnienė, Lietuvos Respublikos Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjungos pirmininkė, Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė
13.30 – 14.15 val. Istorinis kontekstas XXI amžiaus mokiniui: problemos, ieškojimai, galimybės. Adelė Žeimytė, Kretingos r. Salantų gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė
14.30 – 15.00 val. Kavos pertrauka
15.00 – 15.30 val. Konferencijos apibendrinimas. Revizijos komisijos ataskaita. Naujos LKLMS valdybos rinkimų rezultatų skelbimas. Naujos LKLMS valdybos posėdis.
Kviečiame registruotis ir dalyvauti konferencijoje!